Sunday, August 8, 2010

Kehilangan

aku tersentuh membaca blog seseorang
yang pernah kehilangan seorang kawan buat selamanya....
sedih sangat.....aku simpati dengan dia....
tapi siapalah aku untuk mengukir kebahagiaan...
dia lebih tahu apa yang dirasai.....
kalau aku di tempat dia,mungkin
hidup ini tak bermakna buat aku....
semoga dia kuat dan tabah hadapi segalanya.....
aku juga pernah kehilangan tapi taklah seteruk dia....
mungkin inilah yang setiap manusia perlu terima.....
qadak dan qadar ALLAH......
aku mula terfikir kenapa setiap
yang Allah lakukan mesti ada sebabnya.....
inilah ujian Allah yang aku rasa cukup untuk
buktikan yang Allah itu wujud.....
ada sesuatu yang kita kena terima walaupun
pahit untuk ditelan.....
kehilangan seseorang memang sesuatu yang
menyakitkan tapi kita perlu mencari kekuatan
agar hidup lebih bermakna.....
bayak lagi yang perlu ditelan dalam hidup
sesuatu yang tak mungkin dijangka akan berlaku....
kuatkanlah iman moga kita mampu untuk teruskan hidup
walaupun kita pernah kehilangan......
aku bercakap untuk diriku juga..
yang hidup pasti akan mati...
dan yang masih hidup perlu kuat untuk terima
segala dugaan yang Allah telah tetapkan...
moga si dia kuat mengharungi rintihan hidup ini
dan moga arwah ditempatkan dikalangan orang2 yang beriman...
AMIN..................

No comments:

Post a Comment